Instagram – nowy algorytm – jak odnieść sukces?

Instagram – nowy algorytm – jak odnieść sukces?

Od początku stycznia na Instagramie działa nowy algorytm. Wzbudza on wiele emocji. Jedni są za, a inni przeciw. Nie wszyscy jednak wiedzą na czym polega działanie tego nowego algorytmu. Postanowiłam podzielić się z Wami moją wiedzą na ten temat. Jeśli czegoś w tym tekście zabraknie, to koniecznie piszcie w komentarzu. Chętnie dowiem się czegoś nowego.

Prawie od roku najpopularniejsza platforma społecznościowa Instagram wprowadza zmiany i ograniczenia zasięgów, co dla wielu stanowi poważny problem. Najpierw, w marcu 2017 posty przestały pokazywać w kolejności chronologicznej. Okazało się, że widzimy tylko niektóre zdjęcia osób, które obserwujemy. Od tamtego czasu zasięgi zostały bardzo ograniczone. Jakby tego było mało, teraz algorytm decyduje, co nas interesuje, a co nie. Jak to robi? Analizuje polubienia i komentarze, które zostawiamy pod zdjęciami.Chyba nie trzeba wspominać, że od stycznia zasięgi spadły jeszcze bardziej, a wybicie się w tej wielomilionowej społeczności stało się jeszcze trudniejsze. Na tym jednak się nie kończy. Poniżej znajduje się spis wszystkich znanych mi zmian.

 
Zmiany – styczeń 2017:
  1. Faworyzowane są konta firmowe.
  2. Nie należy edytować zdjęcia przez 24h od momentu publikacji, bo zasięgi spadną.
  3. Nie wolno usuwać zdjęcia, a potem powtórnie go dodawać. Konsekwencją bezie ograniczenie zasięgu.
  4. Pokazują się posty osób, których nie obserwujemy. Algorytm wybierze propozycje na podstawie naszych zainteresowań i polubień.
  5. Osoby aktywne na InstaStories będą faworyzowane.
  6. Nowe zdjęcie jest pokazywane 10% naszych obserwatorów. Jeśli im się spodoba i dostanie serduszka i komentarze, to wówczas algorytm zwiększy jego zasięg. Jeśli odbiorcy nie będą aktywni i nie zareagują, to algorytm stwierdza, że treść jest nieciekawa i ją blokuje.
  7. Faworyzowane są osoby obserwujące swoje ulubione hashtagi.
  8. Na komentarze pod zdjęciem należy odpowiedzieć w przeciągu 1 godziny. Inaczej zasięg spadnie.
  9. Wartościowy komentarz musi składać się z min 4 słów. Powtarzające się komentarze będą karane banem.
  10. Hashtagi umieszczone w komentarzu nie będą działać. Od teraz wszystkie muszą się znaleźć w opisie zdjęcia.
  11. Powtarzanie ciągle tych samych hashtagów będzie karane shadow banem.
  12. Jeżeli nie dajesz serduszek i/lub komentarzy, to znaczy, że treść Cię nie interesuje. Instagram może w Twoim imieniu przestać obserwować profile, których treść uzna za nieinteresującą.
  13. W pierwszej kolejności będą się wyświetlały zdjęcia z kont, którym dajemy najwięcej serduszek i/lub komentarzy. Czyli takie, które według algorytmu najbardziej nas interesują.

 

Na razie nie słyszałam o innych zmianach. I tak jest tego sporo. Jak więc osiągnąć sukces przy tylu ograniczeniach i utrudnieniach? To trudne pytanie. Oczywiście piękne i ciekawe zdjęcia nadal są bardzo ważne. Niestety jeśli nikt ich nie zobaczy, to nie zyskamy wymarzonej popularności. Wydaje mi się, że najlepszym sposobem na zwiększenie zasięgów, i tym samym na dotarcie do jak największej liczby odbiorców, jest aktywne polubianie i komentowanie zdjęć. Szczególnie tyczy się to kont, które nas obserwują. Istnieje duża szansa, że się odwdzięczą. No i chodzi o te 10% obserwatorów. Od ich reakcji zależy, czy nasz post pójdzie w świat, czy nie.
 
Trzeba też bardzo uważać na hashtagi. Lepiej jest dawać takie bardziej zawężone, mniej popularne. Wówczas nasze zdjęcie nie przepadnie w morzu tysięcy lub milionów innych. Algorytm jest bardzo wyczulony na powtarzalność. Z doświadczenia wiem, że najbardziej ogólnikowe tagi powtarzamy najczęściej. One zwyczajnie do wszystkiego pasują. I w tym jest problem.
 
 
Co myślicie o nowym algorytmie Instagrama? Jakie są Wasze obserwacje? Uważacie, że te zmiany są dobre, czy może wręcz przeciwnie?

 

Korzystając z okazji zapraszam wszystkich na mój profil @SimplyEverything.pl. Będzie mi bardzo miło jeśli zaobserwujecie i pozostawicie po sobie ślad np. w postaci serduszek.

 

Przypominajka. Jeśli chcecie być na bieżąco z postami, to koniecznie zapiszcie się do Newsletera i zaobserwujcie profile na Facebooku i Google+. Tam pojawiają się informacje o nowych postach. Nie ma tego dużo, więc nie musicie się obawiać spamu.

 

Zakochana w książkach i w Turcji. Wielbicielka aromatycznej herbaty, kawy i czekolady, pięknych zegarków, delikatnej biżuterii i eleganckich strojów... Ostatnio próbuję swoich sił jako grafik komputerowy. Projektuję logotypy dla blogów i firm. Zapraszam do mojego sklepu Simply everything Shop.




0 Udostępnień